Yritysilmeen raikastus

Brändiä vahvistavaa graafista suunnittelua

Kaikki, mitä asiakkaat näkevät yrityksestäsi, puhuu yrityksesi puolesta – tai sitä vastaan. Milloin teidän esitteet tai esitykset on viimeksi päivitetty? Tai onko brändi muuten hieman vanhahtavan tai pölyttyneen näköinen? Annan mielelläni näkemykseni siitä, mihin toimenpiteisiin yrityksesi viestinnässä kannattaisi ensimmäiseksi ryhtyä. Sen jälkeen toteutetaan uudistukset täsmällisesti.

Yritysilmeen raikastus tai uuden yritysilmeen suunnittelu ei ainoastaan tue brändiä ja lisää sen houkuttavuutta, vaan lisää myös sitä kautta myyntiä ja sen tavoitteita. Mikään materiaali ei siis voi olla yksittäinen palanen muiden toisiinsa sopimattomien palasten joukossa, vaan kaiken viestinnän tulee toimia yhteen ja välittää samaa sanomaa.

Herätetään brändisi talviunilta

Kiinnitetään huomiota siihen, mitä muut yrityksestäni näkevät

Monesti itse yrittäjänä ei näe metsää puilta. Oman yrityksen asiat ovat liian lähellä, ja niitä ei pysty katsomaan ulkopuolisin silmin. Tässä kohtaa on hyvä ottaa markkinoinnin ammattilainen apuun, joka analysoi brändisi ja sen viestinnän. Yhdessä päätämme sen, mitä toimenpiteitä lähdetään tekemään.

Ilmeen raikastus voi sisältää esimerkiksi:

  • Markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen arvio nykytilannetta erilaisin menetelmin ja haastatteluin
  • Käydään läpi kaikki materiaalit ja perehdytään myös kilpailijoihin
  • Valitaan alueet, joita lähdetään kehittämään
  • Kehitystyö voi olla pitkäjänteistä työskentelyä tai tiiviimmin toteutettu projekti
  • Raikastuksen lopputuloksena voi syntyä esimerkiksi uudet esitteet, visuaaliset esityspohjat tai muutoksia nettisivuille

Ota yhteyttä ja kysy lisää, kartoitetaan juuri sinun yrityksen tilanne.

“Katariina on markkinoinnin moniosaaja ja tehopakkaus!”

Katariina työskenteli Fastroin markkinointitiimissä Marketing Specialist -tehtävässä lähes kaksi vuotta ja lisäksi teimme yhteistyötä hänen oman yrityksen kautta vuoden ajan. Katariina on markkinoinnin monilahjakkuus; hänellä on visuaalista silmää, hän on erinomainen valokuvaaja, omaa sekä upeat graafikon että sisällöntuottajan taidot. Työssään hän loi erinomaisia markkinoinnin ja viestinnän materiaaleja sekä sisältöjä aina kohderyhmän tarpeet huomioiden. Hän mm. uudisti Fastroi brändiä, järjesti onnistuneita tapahtumia, kehitti harjoittelijaohjelman sisältökonseptin yhdessän HR:n kanssa sekä toteutti myneva brändiuudistusta myneva Groupissa. Katariina on työntekijänä tehopakkaus, markkinoinnin moniosaaja, luova ja idearikas. Tiimissä hän toi usein rohkeasti uusia näkökulmia asioihin ja oli pidetty työntekijä. Suosittelen Katariinaa lämpimästi markkinoinnin ja viestinnän tehtäviin.

-Johanna Tanninen, markkinointijohtaja