Yritysilmeen raikastus
Brändiä vahvistavaa graafista suunnittelua
Kaikki, mitä asiakkaat näkevät yrityksestäsi, puhuu yrityksesi puolesta – tai sitä vastaan. Milloin teidän esitteet tai esitykset on viimeksi päivitetty? Tai onko brändi muuten hieman vanhahtavan tai pölyttyneen näköinen? Annan mielelläni näkemykseni siitä, mihin toimenpiteisiin yrityksesi viestinnässä kannattaisi ensimmäiseksi ryhtyä. Sen jälkeen toteutetaan uudistukset täsmällisesti.
Yritysilmeen raikastus tai uuden yritysilmeen suunnittelu ei ainoastaan tue brändiä ja lisää sen houkuttavuutta, vaan lisää myös sitä kautta myyntiä ja sen tavoitteita. Mikään materiaali ei siis voi olla yksittäinen palanen muiden toisiinsa sopimattomien palasten joukossa, vaan kaiken viestinnän tulee toimia yhteen ja välittää samaa sanomaa.
Herätetään brändisi talviunilta
Kiinnitetään huomiota siihen, mitä muut yrityksestäni näkevät
Monesti itse yrittäjänä ei näe metsää puilta. Oman yrityksen asiat ovat liian lähellä, ja niitä ei pysty katsomaan ulkopuolisin silmin. Tässä kohtaa on hyvä ottaa markkinoinnin ammattilainen apuun, joka analysoi brändisi ja sen viestinnän. Yhdessä päätämme sen, mitä toimenpiteitä lähdetään tekemään.
Ilmeen raikastus voi sisältää esimerkiksi:
- Markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen arvio nykytilannetta erilaisin menetelmin ja haastatteluin
- Käydään läpi kaikki materiaalit ja perehdytään myös kilpailijoihin
- Valitaan alueet, joita lähdetään kehittämään
- Kehitystyö voi olla pitkäjänteistä työskentelyä tai tiiviimmin toteutettu projekti
- Raikastuksen lopputuloksena voi syntyä esimerkiksi uudet esitteet, visuaaliset esityspohjat tai muutoksia nettisivuille
Ota yhteyttä ja kysy lisää, kartoitetaan juuri sinun yrityksen tilanne.