Brändin kehittäminen

Brändin kehittäminen tavoitteita tukien

Brändin kehittäminen voi monesti unohtua ja brändi pölyttyä. Brändin kehittäminen tarkoittaa miulle sitä, että laitan koko sydämen ja käentaidot sinun yrityksen tueksi. Siivotaan ylimääräinen, puistellaan pölyt ja tuodaan mukaan raikas tuulahdus, perinteitä ja taustoja unohtamatta. Graafinen suunnittelu, yritysilmeen kehittäminen, yrityksille tehty valokuvaus ja markkinointiviestin selkeyttäminen syntyy niin kuin karjalainen pito: runsaasti, lämpimästi ja siun tarpeitas kuunnellen.

Laitetaan luova työ tuottamaan

Pidetään brändisi elossa

Brändi ei ole pelkkä logo tai väri – se on tunne, tarina ja mielikuva, joka syntyy asiakkaan mielessä. Kun brändi rakennetaan huolella, se kantaa pitkälle. Brändiä on paras kehittää pitkäjänteisellä yhteistyöllä, mikä mahdollistaa syvällisen brändin tuntemuksen ja johdonmukaisen markkinointiviestinnän. Brändiä voidaan kehittää myös projektikohtaisesti, joka antaa mahdollisuuden hyödyntää asiantuntijan osaamista juuri silloin, kun se on tarpeen, ilman pitkän aikavälin sitoutumista. Olipa tarpeesi brändin ja viestin kirkastaminen, päivittäminen tai tähän päivään päivityt materiaalit, olen apunasi.

  • Hyvin tehty brändi tukee liiketoiminnan tavoitteita
  • Kokonaisvaltaista suunnittelua ja toteutusta joustavasti ilman ylimääräistä säätöä
  • Työt voidaan toteuttaa yksittäisinä tilauksina tai jatkuvalla sopimuksella
  • Mielenkiintoinen viestintä pitää brändisi elossa ja vahvistaa sitä

Brändin kehittäminen yrityksesi tarpeen mukaan

Brändin kehittäminen voi pitää sisällään monenlaista tekemistä yrityksesi tarpeen mukaan. Tekemisen voi kohdentaa joko yhteen osa-alueeseen tai brändiä voidaan kehittää kokonaisvaltaisesti kaikilla niillä osa-alueilla, missä tarvetta on.

Yrityskuvaus Joensuu

Valokuvaus

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa – ja hyvä kuva kantaa pitkälle, aivan kuin vanha kansantarina, joka jää elämään kuulijalleen. Brändin rakentamisessa valokuvat eivät ole vain koriste, vaan ne välittävät tunnelman, luottamuksen ja yrityksesi omaleimaisuuden.

Otteeni on maanläheinen ja lämmin: kuvat tehdään yrityksesi näköiseksi, asiakkaasi ja tavoitteena on aina se, että kuvista syntyy osa brändisi kokonaisuutta, pala sitä kokonaisuutta, jonka pariin asiakkaat haluavat palata.

Kuvassa esitteen kansi ja aukeama

Graafinen suunnittelu

Graafinen suunnittelu tuo brändisi näkyväksi arjen tilanteissa. Se on logo esitteessä, kuva somessa, taitto flyerissä tai käyntikortti, joka jää taskuun. Se on pieni mutta merkityksellinen yksityiskohta, joka kertoo tarinaa ja tekee vaikutuksen.

Suunnittelen logot, esitteet, mainoskuvat ja muut markkinoinnin materiaalit niin, että ne tukevat yrityksesi ilmettä ja brändiviestiä. Lopputulos on aina selkeä, laadukas ja helposti käytettävä eri kanavissa. Graafinen suunnittelija suunnittelee visuaaliset elementit niin, että ne tukevat yrityksesi tarinaa ja luovat yhtenäisen ja tunnistettava kokonaisuuden kaikkiin kanaviin.

Yritysilmeen suunnittelu tai raikastus

Yritysilme on kokonaisuus, joka näkyy kaikessa: verkkosivuilla, markkinointimateriaaleissa, somessa ja asiakaskohtaamisissa. Kun ilme uudistetaan, koko yrityksen visuaalinen identiteetti kirkastetaan niin, että se vastaa tätä päivää ja puhuu suoraan asiakkaillesi.

Olemassa olevan yrityksen visuaalista ilmettä tarkastelen kokonaisvaltaisesti ja kehitän sitä haluttua suuntaa kohti. Aluksi kerään ja kartoitan tietoa nykytilanteesta ja mahdollisista haasteista. Kartoitamme yhdessä mikä toimii ja mitä on syytä päivittää. Brändi-ilmeen uudistus vaatii syvempää ymmärrystä ja toimintasuunnitelmaa, joka ottaa huomioon myös liiketoiminnan tavoitteet. Uudistus voi sisältää logon päivittämisen, värimaailman ja typografian valinnan, kuvamaailman yhtenäistämisen ja graafisen ohjeiston laatimisen. Lopputulos on brändi, joka erottuu, tuntuu omalta ja kestää aikaa.

Sisällöntuotanto

Sisältö on brändin sydän. Se on ne sanat, tarinat ja viestit, joilla kerrotaan kuka olet ja miksi asiakkaan kannattaa valita juuri sinun yrityksesi. Hyvät sisällöt ovat aitoja ja mieleenpainuvia.

Tuotan tekstit verkkosivuille, sosiaaliseen mediaan, uutiskirjeisiin ja mainoksiin niin, että niissä kuuluu yrityksesi oma ääni. Jos oma ääni on vielä hukassa, kehitetään se! Tarinankerronta, asiakaslähtöisyys ja selkeä kieli tekevät sisällöstä ymmärrettävää ja kiinnostavaa ja ennen kaikkea sellaista, joka tukee brändiäsi ja saa asiakkaat kiinnostumaan.

”Katariina on markkinoinnin moniosaaja ja tehopakkaus!”

JOHANNA TANNINEN, markkinointijohtaja

Katariina työskenteli Fastroin markkinointitiimissä Marketing Specialist -tehtävässä lähes kaksi vuotta ja lisäksi teimme yhteistyötä hänen oman yrityksen kautta vuoden ajan. Katariina on markkinoinnin monilahjakkuus; hänellä on visuaalista silmää, hän on erinomainen valokuvaaja, omaa sekä upeat graafikon että sisällöntuottajan taidot. Työssään hän loi erinomaisia markkinoinnin ja viestinnän materiaaleja sekä sisältöjä aina kohderyhmän tarpeet huomioiden. Hän mm. uudisti Fastroi brändiä, järjesti onnistuneita tapahtumia, kehitti harjoittelijaohjelman sisältökonseptin yhdessän HR:n kanssa sekä toteutti myneva brändiuudistusta myneva Groupissa. Katariina on työntekijänä tehopakkaus, markkinoinnin moniosaaja, luova ja idearikas. Tiimissä hän toi usein rohkeasti uusia näkökulmia asioihin ja oli pidetty työntekijä. Suosittelen Katariinaa lämpimästi markkinoinnin ja viestinnän tehtäviin.